Sky News ditches YouTube

Sky News Australia has dropped its two year experiment with uploading key content to YouTube in favour of carrying video on its own site, which is shortly to be unveiled.  

The pay TV news provider has five channels on YouTube – SkyNewsAustralia, SkyNewsBusiness, SkyNewsShowbiz, SkyNewsSport and SkyNewsNewZealand.

The main SkyNewsAustralia channel has had nearly 400,000 video views since the five channels were launched on YouTube in June 2007. The most watched video is political editor David Speers’ interview with News Corp boss Rupert Murdoch which has been viewed around 100,000 times.

But Sky News ceased uploading videos to the channel on December 20.

Meanwhile, the SkyBusinessChannel, which has had 33,000 video views, has not been updated since last September.

SkyNewsShowbiz – with more than 800,000 views – and SkyNewsSport with 146,000 views – haven’t been updated since August.

The SkyNewsNewZealand channel was abandoned just three weeks into the project, with the first video being uploaded on June 26 2007 and the last on August 13

Sky News is a joint venture between PBL Media, Seven Media Group and British Sky Broadcasting. Rupert Murdoch’s News Corp is the biggest shareholder in BSB.

YouTube is owned by Google.

Murdoch has been vociferous in his criticisms of Google making what he sees as free use of others’ content.

A spokesman for Sky News told Mumbrella: “”Sky News is preparing to unveil new websites in coming weeks and the video footage will be accessible there.”


Get the latest media and marketing industry news (and views) direct to your inbox.

Sign up to the free Mumbrella newsletter now.



Sign up to our free daily update to get the latest in media and marketing.