News

Live blog: Wednesday June 25 – Hacking trial | Women’s Weekly | Peter Greste | Steve Jones | DDB | Ratings | Specsavers | Family Feud | The Flash

Welcome to Mumbrella’s live blog, our daily roundup of what’s happening in media and marketing.

Top stories:

6.20pm – We wrap up tonight with a quick look at some of the media stocks on the ASX.

  • Ten (ASX:TEN) finished up a fraction at 27c, valuing the company at $710m.
  • Enero (ASX:EGG) was flat at 105c, putting the company market cap at $90m.
  • STW (ASX:SGN) had a bit of a drop today down by about 3% to $1.29, valuing the company at $520m
  • Salmat (ASX:SLM) drooped by 3.5% to $1.68, givign it a value of $266m.
  • APN News & Media (ASX:APN) closed at 0.775, pricing it at $800m.
  • Fairfax Media (ASX:FXJ) was also down a tad at 93c, valuing the company at $2.2bn.
  • Seven West Media (ASX:SWM) was up a little to $1.86, giving it a market cap of $1.86bn.
  • Southern Cross Media Group (ASX:SXL) fell by 2% to 1.05, pricing it at $740m.
  • And Nine Entertainment Co had a steady day, finishing at $2.18, pricing it at $2.05bn.

6pm – Ten isn’t hanging about on Family Feud. It’ll be on air in a couple of weeks.

5pm – The meme keeps on giving. But this remix of Game Of Thrones, featuring pug dogs, is pretty special.

3.15pm – Ads featuring flashers to sell clothes are abad thing, the ad watchdog has ruled.

2.44pm – Nestle’s $60m media account, currently held by ZO, is in play, reports AdNews.

2.12pm – Specsavers has appointed Cummins & Partners to handle its creative account, meaning incumbent McCann missed out.

Cummins & Partners managing director Chris Jeffares told Mumbrella: It’s a fantastic win. We are ecstatic to be working with Specsavers and have really enjoyed the pitch process and the local and global engagement. The work will be incredibly diverse and we look forward to continuing to build their global brand and presence.” 

1.23pm – Lots of extra appointment news in the FYI sectionLorna Jane appoints Soap Creative and Laminex Australia appoint Ogilvy Melbourne to handle creative. Also from yesterday: TMS and design company Pixeloco win brand development project for SCG and Sports Ground Trust.

12.56pm – Chris Murphy, the man behind INXS, has launched a new company Murphy Rights Management (MRM) which will offer clients in film, TV and advertising rights to music to pair with visual media.

12.15pm – Wicked Campers has been censured by the ad watchdog for the seventh time this year for a slogan painted on its vans.

11.37am – Former Adshel Australia boss Adam Butterworth, now running Clear Channel in Singapore, is off to another gig, Mumbrella Asia has just revealed.

11.15am – RaboBank is searching for a new head of marketing following the departure of Sophie Arkelidis after only 14 months in the role.

 

10.25am – TV ratings are in with House Rules the most watched show of the night with a metro audience of 1.6m. For Nine, it was one of the weakest night of the year with its finale of dating show When Love Comes To Town averaging just 536,000 metro viewers.

Turia Pitt AWW cover9.25am – Australian Women’s Weekly has made a bold move, putting Turia Pitt on its cover. Pitt was badly burned during an ultra marathon in WA.

The move represents something of a test for the tastes of the Australian magazine-buying public, with received publishing wisdom suggesting that only beautiful stars tend to sell mass market titles on the newsstand.

So far, the move has been positively received online.

Kate Leaver of Mamamia describes it as ” the most striking, important photograph to appear on the front cover of an Australian magazine. Ever.”

9.20am – Newscastic has nailed it. These are the 15 things that happen to journalists on deadline.

9.15am – More on phone hacking: The Guardian is reporting that Scotland Yard wants to interview Rupert Murdoch under caution “as a suspect“. And the Sydney Morning Herald is speculating that now Rebekah Brooks has been cleared, she could take a senior position in Australia. News Corp’s local CEO Julian Clarke came out of retirement to take the job after the sudden departure of Kim Williams.

9.10am DDB Australia CEO Chris Brown has accepted the CEO and president role of DDB New York and is set to join the office in September.

8.35am – A bit of housekeeping. We today welcome Steve Jones as Mumbrella’s chief reporter. Most recently he was editor-at-large at Travel Today and Travel Weekly.

Mumbrella360 networking

You can reach him at steve@focalattractions.com.au on 02 8296 0237, and follow him on Twitter at @stevepjones100. Amongst other things he’ll be keeping an eye on the marketing beat.

8.24am – Here’s what’s broken overnight internationally:

The Guardian: Six flaws in the case against three jailed al-Jazeera journalists

“Three al-Jazeera journalists were jailed in Egypt this week for endangering Egyptian national security – and the country’s foreign ministry insists that “due process was adhered to” in their trial. But the Guardian – the only newspaper to attend and report on each of the trial’s 13 sessions – witnessed a litany of flaws. As Amnesty International, who also observed every session, notes: “the prosecution failed to produce a single shred of solid evidence”.”

screaming-eyes-hed-2014AdWeek: Creepy Ads Ask, Do You Know What Your Kids Are Finding Online?

“Here’s a spot-on, if disturbing, visual for how kids stumble across disturbing images and video while browsing online.

The online and print campaign, for child-safety nonprofit Innocence in Danger, features images of kids, each with three mouths open in horror—one mouth in the normal spot, and one where each eye should be.”

The New York Times: Egyptian Leader Refuses to Intervene in Al Jazeera Case

“Brushing aside protests from the governments of Western countries, including the United States, President Abdel Fattah el-Sisi of Egypt said on Tuesday that he would not interfere in the case of three journalists from Al Jazeera’s English-language service who have each been sentenced to at least seven years in prison.”

The Guardian: Andy Coulson found guilty of phone-hacking charge – as it happened

“Andy Coulson has been found guilty of plotting to hack phones at the Old Bailey – but his former colleague Rebekah Brooks has walked free after the jury in the hacking trial cleared her of all criminal charges.”

AdAge: The New York Times Leaves Page Blank in Support of Al Jazeera Staff

“The New York Times left a page blank in support of the Al Jazeera journalists who have been detained in Egypt since December, and on Monday were sentenced to seven years jail time, after they were accused of aiding a “terrorist organization.” The page reads: This is what happens when you silence journalism.”

8.13am – Good morning. Overnight, Rebekah Brooks walked free from the Old Bailey in London after the jury in the phone-hacking trial found her not guilty on all counts. Andy Coulson, former editor of the News of the World paper, was not so lucky and was found guilty of conspiracy to hack mobile phones.

 

ADVERTISEMENT

Get the latest media and marketing industry news (and views) direct to your inbox.

Sign up to the free Mumbrella newsletter now.

 

SUBSCRIBE

Sign up to our free daily update to get the latest in media and marketing.